Librería Estilo

Librería Online de novedades y clásicos. Libros, Novelas, Cuentos, etc

English 5 Competent

Resumen del Libro

Libro English 5 Competent

By the end of English 5, the students will be able to read, understand, write, summarize and structure information graphically that is presented in different types of texts written in English related to social, economic, scientific and technological progress of humanity. The purpose of English 5 of the series named Competent, is to provide English teachers with the material to cover in detail the fifth course of five from the DGETI system. Series´ goal: Students are expected to reach a B1 level according to the Common European Framework (CEF). at the end of the English program. This means, students must be able to do what is described for levels A1, A2, and B1. This is the goal of the English program at DGETI at the end of the five courses. It is expected that at the end of this fifth course, which may be considered a transition level between A2 and B1, the students will have developed skills at a higher A2 level and skills at a basic B1 level according to the CEF. B1 level is described as follows: The person is able to understand the main points of clear texts in standard language if they are about familiar topics, in work, school, or leisure situations. The person can perform in most of the situations that he/she can face when travelling in places where the target language is used. The person can produce simple and coherent texts that are familiar to him or her or are of his or her personal interest. The person is able to describe personal experiences, facts, wishes and desires, as well as briefly justify his or her opinions or explain his or her plans. The structure of English five is related to five central types of texts: Instructive, Narrative, Descriptive, Informative, and Exposition . Students will apply language functions according to the selected texts, emphasizing reading comprehension and diverse strategies and techniques for reading comprehension: • Intensive reading. • Make predictions (graphs, icons, typography). • Visualize. • Ask and answer questions. • Narrate and summarize. • Connect the text to life experiences, to other texts, or to previous knowledge. • Scanning (referrals, inferences, prefixes / suffixes). • Skimming (main and secondary ideas). • Graphic organizers (concept maps, mind maps, charts, graphs, etc.). During the five courses, the students participate in activities to practice language functions and reading strategies. In addition, activities to develop other productive competencies are included. Key features: The three steps of DGETI programs: Opening activities, Development and End of Unit evaluation, Five units, 15 lessons, Types of texts, Reading strategies, Vocabulary building sections. Listening, Reading, Writing, Speaking, and Interactive oral activities, Information Technologies to aid English proficiency www.sali.org.mx , offers audios, videos, vocabulary and more activities

Información del Libro

Total de páginas 180

Autor:

  • Paula Flores Kastanis
  • Katherine Urquijo Flores

Categoría:

Formatos Disponibles:

PDF, EPUB, MOBI

Descargar Libro

A continuación, te presentamos diversas opciones para adquirir el libro.

Valoración

Popular

4.2

19 Valoraciones Totales


Más libros en la categoría Filología

Conceptos Básicos De Lectura Hebreo

Libro Conceptos Básicos De Lectura Hebreo

"No hay técnicas, ningún método en este libro. Nada que memorizar, ninguna estructura mental que construir, ni áreas de la mente que activar. Sin embargo, hará uso de algo que es natural para todos nosotros y que no requiere ningún esfuerzo; familiarización." Desde la dirección de la escritura hasta la falta de minúsculas y mayúsculas, y hasta la necesidad de usar signos especiales para una pronunciación correcta, el hebreo a veces puede convertirse en un desafío para los estudiantes extranjeros. Sin embargo, ¡estas propiedades no te asustarán! El hebreo es un idioma hermoso con ...

Che Guevara habla a la juventud

Libro Che Guevara habla a la juventud

El dirigente argentino desafía a los jóvenes de Cuba y del mundo a que trabajen y se vuelvan disciplinados. A que se sumen a las filas delanteras de las luchas, sean grandes o pequeñas. A que se politicen y que politicen el trabajo de sus organizaciones. A que se conviertan en un tipo de ser humano diferente, conforme aún en esfuerzos con trabajadores en todas partes para transformar el mundo. Ocho charlas ofrecidas entre 1959 y 1964. Prefacio por Armando Hart Dávalos, introducción por Mary-Alice Waters, sección de fotos de 12 páginas, glosario, índice. The Argentine-born...

La toma de notas en interpretación consecutiva

Libro La toma de notas en interpretación consecutiva

Desde la aparición de este libro en 1956 ha habido grandes cambios en los discursos políticos, modelo en el que se basa esta técnica de toma de notas. Con este método, que obliga al entrenmiento en el análisis lógico del discurso, se realiza una disección exhaustiva del discurso y la toma de notas de manera que se puede ofrecer una interpretación coherente. La utilidad de este método está contrastada y demostrada. Jean-François Rozan, que lo escribió desde la experiencia de su doble vertiente de profesional y enseñante, nos dejó una técnica que permite adquirir una formación...

El cisne modernista

Libro El cisne modernista

Se examinan los origenes del cisne modernista, desde la antiguedad clasica, el periodo medieval, el renacentista, el barroco, el neoclasico y el romantico. Tambien se estudian las influencias francesas y germanicas del siglo XIX. Despues se observan los cisnes de Ruben Dario y de otros modernistas, asi como la reaccion de Gonzalez Martinez y la supervivencia del simbolo en poetas posteriores."

Mejores Libros de 2025



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas